pedih...

dear fwens...

malam merdeka dah berlalu...alhamdulillah..semua berjalan dengan baik..sangat best..huhu...btw, onde2 yang saya rancangkan nak buat malam tu agak x menjadi di sebabkan gula melaka yang saya gunakan tu agak tak manis..jadik, saya pun alter la kuih tuh..nama final productnye xpat di decide kan..haha...;)

em..kadang-kadang pertolongan Allah tu datang dari arah yang tak di sangka..begitu juga dengan ujianNya..

15 Ramadhan 1430 H bersamaan 5 September 2009

dugaan datang lagi...di saat diri ini masih dalam pembelajaran mengenali erti Islam sebenar..Kau turunkan ujianMu..sungguh..walaupun hati sangat takut..tapi..dengan satu kekuatan yang lahir dari dalam diri..saya hadapi nya dengan cekal..walaupun ada titis-titis air suci menitik jua, namun pasrah dan tabah itu mendahului segala-galanya...

saya ingat pesanan sahabat saya...harta dunia tu, letak kan di tangan...supaya mudah untuk melepaskannya..bukan di hati..alhamdulillah..kali ini..saya betul2 pegang kata-kata tu..moga akan ada hikmah di balik setiap kejadian yang Allah tetapkan..mungkin Allah nak gantikannya dengan sesuatu yang lebih baik..wallahu a'lam...

tapi..pada malam yang sama jugak..berita yang saya dengar tu betul2 memilukan hati..bagaikan akan kehilangan sesuatu yang betul2 bermakna untuk diri saya..Ya Allah..moga apa jua yang Kau tetapkan adalah yang terbaik..wahai hati..tabahlah..='(


bila kehidupan di dunia begitu menyakitkan...
aku hanya mengharapkanMu..
merintih padaMu..
menangis keranaMu...
Tuhan..
cekalkan lah hati ini..
meniti jalanan berduri..
yang menumpahkan darah dan air mata ku..
semata-mata untuk mengharap keredhaanMu..
moga aku kuat untuk sampai ke destinasi yang di tuju..

di kala aku masih butuhkan seorang pembimbing..
seorang teman..
seorang sahabat tempat aku berpegang tangan..
mengharap pimpinan..
Kau uji dia..
Kau uji aku..
hati ini resah..
bagaimana aku mampu melalui titian pengharapan ini..
tanpa dia disisi..
tempat aku bergantung..
semoga Kau beri petunjuk..
jalan keluar..
dari kekusutan ini..
moga di permudahkan..

0 Response to "pedih..."