Girl in the Green Scarf

dear fwens n me myself...

date: 30/05/09
time: 10.10 pm cun cun..

huhu..mggu nih sgt bz..saya sgt pnat..mental n fzikal..huhu..mcbt + p.logy test..saiko ah..huhu..tp dh b'azamm..dh lpas dh..xleh bt ape dh..huhu..twakal je la..tp p.logy nye rsult xnk tgk!! xnk tgk smpai la dh lpas final exam..huhu..xnak pkir..

HALAQAH

hbs test jmaat tu ingt mlm tu nk tidoooo jer..huhu..tp mlm tu ade halaqah kat umah evandale.jd, pg la msafir kat umah dyorg..tjuk halaqah kali ni psal iman..best!! mardhiah ni hbat la..mmg salute la tgk cra dy ckp..thanks mardhiah sbb sudi bg nshat kat kitorg yg iman nye msih kurg..btol2 hrap dpt ddik diri ni msuk golongn mnusia yg 1 wlaupn ssh n byk dugaannya..amin..

CHILDREN OF HEAVEN

dh hbs halaqah..ktorg tgk muvie..cite Iran..children of heaven..bru tringt..dlu dh pnah tgk dh ngan abg yo kat astro..tp sparuh je la..huhu..tp..sadis~ hbat la ali b'lakon..mmg..muke innocent jerk..hehe..zahra pn come je..tp 1 yg bt saya btol2 sayu tgk muvie nih..btapa bgusnye dyorg ni..kcik2 tp dh bleh pkir yg mne bek n bruk..smangt dyorg..wlaupn serba kekurgn tp dyorg ttp b'syukur ngn ape yg dyorg ade....sdh..airmate dh m'alir2 dh..tp bt snyap jerk la tkut ajo ngn bac prasan.ble cite dh hbs..nk lap la cpat2 kn tkut lmpu bkak plak..ceh..k.norm mte mmg sharp..bleh detect!!! hbat tol kak normah kte nih..haha..

SAIFUDDIN

huhu..lupe nk ckp..pg tu lpas hbs test, g umah mardhiah. tgk saifuddin..anak kak syaz...chomey3...hehe...bak kata ajo..kacak~ haha..geram tol la..hehe..nti nk tgk lg la pudin nih..muah3... ;)

alala..tomenyer saifuddin..in..ske tgk camera tol la dak ni..haha..


huuuu..kte xbese pgang dak kcik nih..lg2 yg bru lhir..xde ank sdare lg kn dlu..jd kne mntak bantuan pkar la ble pgang nih..hehe..tenQ kak norm..nmpk kekok x ek..hehe..


SHOPAHOLIC-Girl in the Green Scarf

huhu..td sblum blah dr umah evandale..tgk cite shopaholic rmai2..huhu..BEST!!!! SWEEETTT!!!! huhu..sronok tgkk..Luke tu sweet sgt..klau ade bf cm2 sorg pn jd la..haha..;) wink2..

PORT ADELAIDE

k la..esk nk g port adelaide..tgk dolphin..jd mlm ni nk tdo awl la..ngntuk la ni..pnat la mggu nih..tp sbb dyorg dh ajak..n umah ni asek xjoin je..ikut jgk la..tp xpe la kn..leh tgk dolphin tome2..nek cruise..huhu..

ok la miss heart..nite2..

salam..

end

time: 11.02 pm

Bunga-bunga berguguran...

dear fwens and me myself...

date: 26/05/09
time: 10.37 pm

emm..ari ni ade test..mcbt..hmm..rsult dh kuar...sdh..result truk..sgt....tp tringt semlm sblum tdo dh ckp kat dri sndri..redha...kne redha ngn pape pn kptsan...emm...mgkn tu je rzeki yg Allah nk kasi..n mgkn jgk saya xckup usaha..hmm..tp mlm ni nk study utk p.logy pn dh xde mood dh..Ya Allah..hati btol2 xtnang..rsau nye..exam dh dkt dh..xnak fail..xnak repeat paper...xnak skali2..nauzubillah..mntak jauh kn...

hmm..tp pkir blik..nk d bndg kn result dlu smpai skang ni..sume mkin mnurun..men2 ek..nape jd cmni..huhu...xnk..dh tekad dh..klu kne repeat (hrap2 x) xpg melbourne la winter nih..kansel tket..huhu..
..................................................

Ya Allah...kdang2 ble kte lalai...Allah akan ingtkn kte blik kn...sbb time kte snang..kdang2 kte lupekn Dia..mgkin ini dugaan yg Allah kasi utk kte sdar tntg kealpaan sndiri..astaghfirullah..
...................................................

emmm...td godak2 you tube..jumpe la video nih...


video



" jangan kau risau ratuku..kadangkala musim berganti..sehingga bunga x dpat berkembang mekar...tapi itu hanya ujian buatmu....
ratuku..esok musim bunga pasti akan tiba..dan kau akan mampu berkembang lagi..cuma yg kuharapkan ketika itu...kau jaga kelopak mu itu..jangan smpai tangan2 ksar memetikmu lagi..jgn goda kumbang2 ganas menghisap madumu..jgn biarkn gagak2 hitam itu merosak seri mu..."


emmm...bile agknye kelopak2 tu akan berkembang mekar lg...msihkah ada sinar hrapan...

....................................................

owh..akhirnye hati ni dh sdkit tnang dh...insyaAllah...nk smbg study blik...
mggu ni busy week..sbb lpas hbs test jumaat nih byk bnd dlm plan..
list notes:
1. pg umah mardhiah nk tgok saifuddin ank kak syaz..cmne la rpe dy..insyaAllah..hrap2 yg kli ni btol2 jdk..
2. huhu..nk servis si adam tu..biar adam maintain macho bergaya..hehe..
3.alter bju..huhu..saiz m..tp asal kelebarannye saiz xxxL??? aku kmpius...
4.owh..nk setel kn borg oshc..nak wit!!! + nk tulis kad kat ma ngn abah kat m'sia..kem wit..nk mntak tlg poskn bju..bju rayer( kih3) + kropok kpg!!!!! uuuuu..mengidamm kopok lekor ler...
5.nk survey webcam..abg yo suh bli sbb dy kate sian ke ma..nok tgk muke saya yg tome nih..haha..prasan..xpe la..klu sndri xpuji..xde dh org nk puji kn..huhu..
6...emmm...emmm...ooooo..bli brg umah..syur dh hbs dh dlm peti..tggal karot n secoet kobis saje..huhu...
7.dunlud citer boys b4 flowers..huhu..tp kne gune yg off-peak pnyer time la..kene tdo awl la nih..sbb nk bgn awl kn..hehe..
8..emmmm...emmm...ntah..lupo la..haha..nti la..klu ingt add kat list..

huhu..k la..nk tdo dh la..study pg esk la..insyaAllah..nite2...

end..
time 11.23 pm

Warkah ke Syurga

dear fwens n me myself...

date: 25/05/09
time: 10.44 pm..

huhu..skang nih tgah study..esk test mcbt..tatutnyer..huhu..ni take a break wif yogurt..huhu..cmne la bdn x nek klu tiap2 mlm asek isi cik pyut nih ngn cokelat, yogurt or susu..huhu..tp xpe la..aslkn ati epi..bkn snang bdn nk nek kn..haha..

em..huhu..ari ni ade bnd best!! hehe..pg td ngn b'susah pyah bgn la pg tu sbb ad klas mcbt kul 10..mls sgt sbb semlm stay up smpai kul 3 pg..mate ni brat nye nk bgun..huhu...pastu pg la klas..smpai kat theater hall...aik!! asal ksg??????? kompius..tnye la minah saleh sowg nih..huhu..dy kate mybe klas xde..aik?? xde emel pn..huhu..g kat comp pool nk print notes..rpenye2 wart ader bgtau kat discussion board klas xde..adeh..tu la..spe suh xbce discussion board kn..haha..tp xpe..ari ni ade misi..hehe...

pg la rundle mall..ngn smangt yg tggi..dlm purse ader $50 jek..tp ckup la smpai ujung bln nih..haha...hrap2 la..pastu dr jauh dh nmpak dh dier..yes...date ari ni jd akhirnyer...nme dy zamel's...bling2..hehe..survey 2 psg..xberknan la..last2 amek yg ni je..simple..but nice..hehe..





gmbr catalog sbb dh pkai...hehe...nk pkai ni seksa tau..mrah2 tlinga ni ha..ckt...ingtkn lubg dh ttp dh..huhu...;) wink2...










huhu..td ngntuk mate study..jd tkan la YM..huhu..tgok shout out kwn2...then..nmpak kat shout out ummu ader link nih..emmm..cm mnarik...





emmm...video ni btol2 mnyentuh ati..tp ayt yg plg kte trase.."walaupun sebesar Bukit Uhud pn dosa yg kte lakukan..sesungguhnya Allah S.W.T masih mngmpunkn dosa kte"...Subhanallah..bsar nya ksih syg Allah kn..tp kte ni xtau la nk kate dosa dh byk mne..klu d hmpunkn..xmmpu nk bygkn byk nye..Ya Allah..jhat nye kte nih...

emm...time dlu pkir2 blik..tgk kwn2 b'gaya cm2..kte nk cm2 jgk..ade ssuatu..kte nk jgk..harta dunia..tp ble dtg kat adelaide ni..tgk rmainye muslimah sejati..pkai sopan..sjuk nye mate memandang..beruntungnye sape yg dpt memiliki dyorg..kagum kat hati nih..kl d bndg kn ngn kte cm langit ngan bumi traf keimanan tuh..em..xtau la mmpu ke x utk cpai traf cm dyorg...sbb dri nih cm kapal kat tgah lautan tnpa lyarnye...ikut je mne ombak nk bwak dy pg..Ya Allah...moga aku di beri petunjuk...amin...

end

time:11.05 pm


Carilah Kecantikan Sejati

dear fwens and me myself,

date: 23/05/09
date: 11.23 pm

ni bru je blik dr sister's gathering kat QH..tjuk ari ni ukhuwah islamiah..alhamdulillah..ada pngubat kat hati yg keras ni..

em..tp ad something yg bt hati kte xtnang..satu ayat kat sana td..bt kn kte sdh..serabut..hmm..hati xtenteram..Ya Allah..setan dtg blik hasut hati ni..hati ni resah..kene cari pngubat dy...

emm..bkak tenet..taip je kat search mozilla tu..em..kuar search result..tp ade 3 artikel yg menarik hati nih..1st bese je, 2nd pn sme..tp yg 3rd....
.......................................

Carilah Kecantikan Sejati

Artikel Dari: Portal Komuniti :: Ukhwah.com

http://www.ukhwah.com/



Tarikh: Selasa, 13 April 2004 @ 9:06:24
Topik: Umum



Menginginkan kecantikan dan suka kepada kecantikan tidak menjadi satu kesalahan. Ia adalah fitrah semulajadi manusia. Semua orang, tidak kira yang cantik ataupun yang hodoh, sukakan kecantikan. Bukan itu sahaja, Tuhan yang kita sembah itu pun sangat cantik. Rasulullah s.a.w menegaskan dalam satu hadisnya, Allah itu indah dan suka pada keindahan. Keindahan Allah terletak pada sifat-sifat kesempurnaan-Nya.

Allah juga cinta pada keindahan, sebab itulah Islam yang diturunkan oleh Allah untuk menjadi anutan manusia ini juga sangat indah. Dan salah satu ciri keindahan Islam ialah ajarannya sangat cocok dengan fitrah semula jadi manusia. Jika ada orang yang mengatakan Islam itu tidak indah, bukan Islam yang tidak indah tetapi jiwa orang itu yang tidak indah. Begitu jugalah dunia ciptaan Allah ini, ia juga sangat indah.

Wanita juga adalah ciptaan Allah dan tentu sahaja wanita cantik. Soalnya, di manakah letaknya kecantikan sebenar pada seorang wanita? Kalau kita tanyakan pelbagai manusia, maka sudah pasti kita akan temui pelbagai jawapan. Ada yang merasakan kecantikan wanita itu pada wajah, pada bentuk tubuh, pada kebijaksanaan atau pada tingkah lakunya. Dan pada yang menyatakan kecantikan pada wajah pula terbahagi kepada pelbagai pandangan, ada yang mengatakan kecantikannya terletak pada hidung, pada mata dan sebagainya.

Pendek kata kecantikan itu sangat relatif sifatnya. Lain orang, lain penilaiannya.Namun sebagai seorang Islam, kita tentulah ada kayu ukur tersendiri untuk menilai kecantikan. Kita tentunya mengukur kecantikan wanita mengikut kayu ukur Islam. Dan tentu sahaja kecantikan yang menjadi penilaian Islam adalah lebih hakiki dan abadi lagi. Misalnya, kalaulah kecantikan itu hanya terletak pada wajah, wajah itu lambat-laun akan dimakan usia. Itu hanya bersifat sementara. Apabila usia meningkat, kulit akan berkedut, tentulah wajah tidak cantik lagi. Jadi tentulah ini bukan ukuran kecantikan yang sejati dan abadi.

Sebagai hamba Allah, kita hendaklah melihat kecantikan selaras dengan penilaian Allah atas keyakinan apa yang dinilai oleh- Nya lebih tepat dan betul. Apakah kecantikan yang dimaksudkan itu? Kecantikan yang dimaksudkan ialah kecantikan budi pekerti ataupun akhlak. Kecantikan ini jika ada pada seseorang, lebih kekal. Inilah kecantikan yang hakiki mengikut penilaian Allah.

Kecantikan akhlak adalah satu yang abadi. Malah akhlak yang baik juga sangat disukai oleh hati manusia. Contohnya, kalaulah ada orang yang wajahnya sahaja cantik tetapi akhlaknya buruk, pasti dia akan dibenci.Ya, mata menilai kecantikan pada rupa. Akal menilai pada fikiran yang cerdik. Nafsu menilai pada bentuk tubuh yang menarik. Tetapi hati pula menilai kecantikan pada akhlak dan budi. Dan kecantikan akhlak ini lebih diterima oleh semua orang berbanding kecantikan wajah dan tubuh badan. Misalnya, orang jujur, siapa pun sukakannya.

Semua orang sepakat menyayangi orang yang jujur. Sedangkan jika menurut ukuran rupa, dan fizikal, penilaian manusia tetap tidak sama. Macam-macam tafsiran boleh didapati. Jika ada yang meletakkan kecantikan pada hidung, ada pula yang menyatakan kecantikan terletak pada mata. Pepatah mengatakan, 'beauty is in the eye of beholder'. Sejajar dengan erti kecantikan yang hakiki, Rasulullah s.a.w juga telah pernah menegaskan, sebaik-baik perhiasan adalah wanita yang solehah.

Wanita solehah ialah perhiasan rumah tangga, perhiasan masyarakat dan perhiasan negara justeru kecantikannya. Dan kecantikan ini memberi manfaat kepada semua orang. Jika ada ibu yang solehah, anak-anaknya tentu mendapat manfaat. Mereka akan terdidik dengan baik. Jika ada isteri yang solehah, suami pun akan mendapat manfaat.Sebaliknya, melalui pengalaman hidup, kita dapati ramai wanita cantik yang musnah dirinya dan memusnahkan orang lain.

Kenapa terjadi demikian? Ada ungkapan yang berbunyi, 'kemusnahan akan menimpa jika wanita mula merasai dirinya cantik dan mempamerkan kecantikan'. Mungkin kenyataan ini ada benarnya. Tetapi hakikatnya, menurut Islam jika kecantikan tidak disertai iman yang kuat, maka itu akan menyebabkan pemiliknya akan hilang kawalan diri.

Akibatnya ramai wanita cantik diperdayakan oleh syaitan untuk menggoda manusia melakukan kemungkaran.Lihatlah di sekeliling kita. Ini sudah menjadi sesuatu yang lumrah. Ramai wanita cantik telah diperalatkan ke arah aktiviti-aktiviti kemungkaran. Kecantikan mereka telah dieksploitasi oleh nafsu dan kepentingan duniawi semata-mata.Cantik tidak salah, tetapi salah menggunakan kecantikan itulah yang salah.

Kata orang, wanita yang cantik jarang berakhlak. Umpama bunga yang cantik, jarang yang wangi. Tetapi kalau cantik dan berakhlak pula, inilah yang hebat. Umpama cantiknya wanita solehah pada zaman nabi seperti Siti Aishah .a, Atikah binti Zaid dan lain-lain.Oleh itu dapatkanlah kecantikan sejati. Carilah wajah hati dan rupa budi yang menawan. Ingatlah bahawa kecantikan itu bermula dari dalam ke luar. Bukan sebaliknya. Oleh itu, pertama, tanamkan di dalam hati kita iman berdasarkan ilmu yang tepat dan penghayatan yang tinggi. Kemudian iman ini buktikanlah dengan perbuatan yang baik.

Jadi perkara kedua ialah susulilah iman itu dengan perbuatan yang baik. Atur kehidupan mengikut syariat atau peraturan Tuhan. Apabila iman ditanam, syariat ditegakkan, akan berbuahlah akhlak yang mulia. Wajah, perilaku dan peribadi kita akan nampak cantik sekali. Inilah yang dikatakan kecantikan yang hakiki.

Biar buruk rupa, tapi jangan buruk perangai.Begitu juga, rambut yang dianggap sebagai “mahkota wanita” itu hendaklah ditutup. Ini bukanlah bererti menutup kecantikan wanita. Kecantikan itu tidak seluruhnya terletak pada rambut, hingga menutup rambut boleh menghilangkan kecantikan wanita. Ya, memang rambut mahkota wanita, justeru mahkotalah ia tidak boleh dipamerkan sesuka hati. Ratu hanya memakai mahkota dalam majlis-majlis tertentu, di hadapan orang-orang tertentu. Dia tidak memakai mahkotanya ke pasar, ke tempat-tempat awam kerana takut akan ada orang yang merompak atau mencurinya.

Begitulah rambut kepada wanita, jika ia dianggap mahkota maka ia perlu disimpan dengan baik. Ditutup dengan kain yang sopan. Dan hanya dipamerkan kepada orang yang berhak yakni kepada suaminya. Tidak, kecantikan wanita tidak akan terlindung hanya dengan dia menutup tudungnya, kerana ada banyak kecantikan lagi yang boleh dipamerkannya. Misalnya, kecantikan tuturkata, tingkah laku dan budi pekerti.Bagaimana masih boleh kelihatan cantik walaupun telah menutup aurat? Seperti yang telah dikatakan tadi, jagalah hal-hal yang lain yang boleh dipamerkan.

Misalnya, wajah kita biarlah bercahaya, pakaian kita kemas, muka kita bersih dan pandangan kita lembut. Bahagian muka dan tangan yang dibenarkan bolehlah dijaga dengan sebaik-baiknya. Begitu juga dengan kekemasan pakaian. Janganlah menutup aurat sahaja yang dipertahankan tetapi kebersihan dan kekemasannya diabaikan. Itu juga menjadi kewajipan. Memang tidak salah memakai haruman yang kuat, tetapi janganlah sampai busuk pula.

Walaupun anda tidak cantik tetapi ini tidaklah bermakna anda harus merasa malu. Ini kerana anda mesti punya kelebihan tersendiri yang boleh menarik hati orang lain kepada anda. Apakah kelebihan itu? Ya, anda sendiri mesti mengetahuinya dan itulah nanti yang anda perlu manfaat untuk membuang rasa malu tidak bertempat yang singgah di hati anda sekarang.Untuk mendapat kasih sayang, anda tidak perlu cantik.

Tetapi apa yang penting ialah berikanlah kasih sayang. Jika anda mula memberi, insya-Allah akan anda akan menerimanya semula nanti. Rupa sesebuah keluarga bukanlah terletak hanya pada wajah anggota keluarga itu, tetapi yang lebih penting ialah pada akhlak dan kebaikannya. Anda tidak boleh mengubah wajah anda, tetapi anda boleh mengubah kelakuan anda. Dari buruk kepada baik, dari baik kepada yang lebih baik.

Ramai orang yang mukanya buruk dan sederhana sahaja tetapi apabila kita dekati dan gauli, semakin hari semakin menawan pula. Sudah terlindung hidungnya yang pesek dek akhlaknya yang baik. Anda boleh menjadi orang itu. Dan percayalah anda akan disayangi bukan sahaja oleh keluarga anda dan orang lain bahkan Allah juga akan menyayangi anda. Burulah kecantikan yang sejati, kerana di situlah ketenangan dan kebahagiaan abadi!

Petikan daripada Minda, Januari 2003
.....................................................................................................................................


Ya Allah..semoga hati ni tenang n sentiasa mensyukuri nikmat Mu, Ya Allah..amin..

thriller bark!!!!

date: 21 may 2009
time 11.27 pm

huhu..ari ni 1st time bwak si adam jln2 kat city..huhu..awl2 ingtkn dak2 ni gurau2 jek nk g klas ngn adam..rupenye SERIUS!!! mak aih..dyorg xpe la..kte yg driver nih..kte yg cuak..adoyai..huhu..kat m'sia- kuala tganu sndiri pn xpnh cecah..ni kn plak adelaide city..tp xpe..sbb nk cube latih dri jd brani..bce doa byk2..bismillahi tawakkal tu alallah..ni mmg btol2 twakal la ni..huuu..
................................
on d way pg..alhamdulillah..sume okay smpaila msuk parking bwh uniSA..dh la bab2 parking nih kte mmg fail..lme jdk la nk bg kete tu msuk cun2 tgh2 kete sblah kiri n kanan..akhirnye, dpt jgk..fuh..skang dh kul 2.45..15 min lg klas..tp parking nih nk byr kat ne ek..nmpk la mamat tgh beki motor kat c2..en, tmpg tnye(translate yerk) kat ne nk byr parking ni ek..huhu..dy jwb..owh..ni kene register..but u can't get it straight away..it's for 1 year..dlm ati..WAT!!!!!!!! waa..pnat parking!! tp slap tmpt!!huuuu..kene kuar blik..cri d next parking..
..................................
round pnye round blkang adelaide, xde yg kosong..jd sbb dh lmbt dh, kensel la nk g klas tu..jd decide g klas kul4..soo...next mission..register si adam nih..nk bg nme umi kat si adam ni la..haha..TAPI...THRILL dy stat kat cini la..lalu jln blakang sblh RAH..xingt kat c2 bkit sblm nk benti kat bas stop tuh..huhu..kte dh stat cuak dh..cmne nk grak nih ble dh green lite..adoyai..mslh2..bt la cm kat driver skol dlu2..trik handbreak, tkan minyak..angkt clutch slow..emm..clutch dh nk hbs agkat dh..asl xhenjut pn kete nih..aaahh..lntak la..xprasan kot..lmpu dh hijau..lpas handbreak...ADAM XNAK GERAK!!! adam..asal xnk gerak!!!!!! waaaaaaa...org blkg dh hon dh..adam gerak cket2 je..waaa..nk mampus ke adam nih..npe!!! malu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! huhu..sume org tgok kot..waaaa!!!!!!!!!!!!! xnk bwk adam lg..huhu..lpas tu msk gear blik..bru adam grak btol2..tba2 ade hidu bau yg xbest..eh..asal kat bhagian dpan adam cam ade kuar asap ek..dh cuak blik dh..huu..nk stop kn kete nih..tp ape la adelaide nih..parking pn ssh..soo pg la kat prking dlm bgnan tuh..1st time parking kat c2..huhu..em..ape la mslah ko adam..tgk2..em..kte agak air sket la nih..tp biar la dlu..g register adam ni la dlu..
.....................................
register..
dh siap tggu gliran..adoyai..kne isi borg lg la plak..waaa..xsmpat nk g klas kul 4!!! huhu..ari ni btol2 xde produk..pg ponteng(sape suh mlas!!!eeiii...bad gurl) ptg nk pg..kete plak mslah..hmm...
......................................
dh siap sume, time tu dh mlm dh pn..lpas mgrb kat uniSA, grak la blik umah..huhu..2nd time bwk kete mlm2..nsb bek la ok..sbb kete kat jln byk kn..hehe..
g tuang minyak kat shell..haha..lwak la effy, ain n kak norm..dyorg msuk nk byr..kte tggu kat kete..haha..kene isi dlu la bru byr..hik3..ampun effy..den xtau..kat m'sia kn byr dlu bru tuang..hik2..
......................................
akhirnye smpai umah..fuh..ari yg btol2 memenatkn...adam..asal la ek..adam xske kat kte ek..xpe2..nti kte bsuh adam bersih2 ek..kte dh kasi air dh td kn..xnk kasi adam berasap lg..huhu..hmmm...kene praktis lg la..(*~*)
emmm..ni pn dh ngntukk..study byk lg xhbs..huhu..tp yg best nye psl ari ni...parcel2 e-bay dh smpai!!! finally..earring playboy + baju..huhu...bju tu kcik cket la tp..emm..jap2..bju kcik ke or kte mkin gmuk..waa..rsenye yg 2nd tu kot btol..huhu..+ mlm nih mnang 2 lg brg e-bay..cpat la smpai..
hehe...
k la..
pnat dh tgn tulis...nk study + tdo lak nih..ngntukkk...huhu...
gud nite..salam...

end: 11:57 pm

hospital visit

dear fwens n me..;)

date: 13/5/2009
time: 11.15 pm

huhu..tbe2 je rase nk tulis kat blog ni...slame ni mls jerk..
bt2 blog pn cancel blik sbb dh ader diari kn..haha..ni sbb ari ni nk kongsi memory of the last hospital visit la ni..(*~*)

location: Flinders Medical Centre (FMC)
time: 12.30 pm to 6.45 pm

huu..ari ni 2nd hospital visit..pg td ade pharm prac..MLASNYER NK BGN PAGI!!!! tp sbb prac..kuatkn la bdn ni ha bgun..dh la air sejuk..uuu...XSKE!! huhu...
smpai uniSA..pkai kasut..wlaupun kaki ckit..sbb xnk kene mrah, pkaila jugk..terhinjut2 dlm lab tu ha..huhu..

hbis lab..cpat2 msuk surau..amek sandal..tukar!!! dh jd jhat blik dh..huhu..pastu pyut dh nangis2 mntak d isi..jd mission nk carik mknan..TAPI...hari berkat la..ujan turun plak..tp sbb dh ade misi..truskn la p'jlnan ke rundle mall..dlm kebshan, teringt tiket bas dh nk abis..soo..jln la ke dlm lg..ape ntah nme bgunan tu..on d way blik smpatla usha cokelat kat woolis..tp hrga xsale..kansel bli..xpe2 kat umah ade 2 lines lg..smpat la bli esok..huhu..kuor woolis, terpkirkn ujan..msuk la reject shop..bli Umbrella..PINKY..=) tp ble dh nek ats..ADOYAI!!! ujan dh brenti!! hampagas tol lor..sbar2..pas2 truskn misi bli mkanan kat knoodle..yam3..tapau la..sorg2 kn..huhu..

okeh..mkn dpan nenek..g surau..solat..NOW!! stat misi perjlnan ke FMC..kuor ngn nenek..nk lintas traffic lite ke rundle, nmpak bas..287!!!! huhu..kjar2!!dpt nek..tp slap stop ler..trun kat railway..jauh cket la kene jln nk amek bas g FMC..tu la..mlas sgt b'jln..huhu..bas 720 smpai..nek la kn..smpai FMC..tggu2 org len..pharmacists pn smpai..briefing2..huhu..nsib bek dy bek..kasi pkai sandal ni..huhu..injured kn..(*~*)
............
huuu...mate dh tergoda dh..mkin kecik jer..huhu..nsib bek cpat siap..2 jam jer..huhu..time tu jam kul 4..so, plan solat asar dlu la..nk g surau FMC tp dy dok nyorok dlm chapel..huoooo!! msuk chapel sram sjuk laks..TAPI!!!pntu surau kunci!!!! waa!!!

tp sbb awl lg, decide ngn nek nk solat kat uni je la kn..mgrib lmbt lg..5.26..jd tggu la bas..720 smpai..huhu..nek la kn bas dh smpai..TAPI!!! huu..xprasan dy pg Marion Shopping Centre!!! waa!! malang tol...=( smpai sne kne tkar bas..nsb bek bas len ade dh tggu kat c2..tggu dlm 10 mnet, bas tu grak..
.......................
tgok2 jam dh kul 5.15!!! ALAMAK!!! nek!!! smpat ke smpai uni ni?!!! huhu..cmno nk bt nih!! tgok kiri kanan, nmpak Caltex!!stesen minyak!!kat m'sia kn besenye s.minyak ade toilet!!huhu..tkan loceng, trun..jln2..smpai kat c2..TAPI!!!! ne ad toilet!!! waa!!! huhu..nsb bek ade tmpat sblah car wash tu ad pipe..nk xnk amek la wudhuk kat c2 ha..solt kat tpi carwash tu m'hdp sign board..sume kete yg lalu tgok..lantak korg la..haha..asalkn aku solat..huhu...
tggu bas lg...15 mins max wait kn..jd smpai la bas..nek bas..
.........................
smpai city..nmpak dh sign kat bas stop tu V1..time survey semlm dh tgok dh ptut trun kat stop Y1..ntah ape ntah yg dlm kpale otak ni ade..trun jgk kat stop V1 tu..huu..jauhnye nk jln smpai kat bus stop blik umah..waa!!!!kaki ni Tuhan je yg tau skit dy sbb xleh nk jln btol..sblah je yg tggung beban nye ha..huhu..sbar2..nseb bek xyah tggu lame sgt..bas smpai..tp syg la sbb xsmpat 2 jam..tket tu mkn tmpat len plak..adoi..wit hbis kat tket je kn..huhu..
........................
smpai umah..mmg PENAT!!! nsb bek dh tkar turn msk ngan ain..huhu..tq ain!!! jasamu ku knang yek cik abg..len kli kte tlg hang plak yek..(*~*) huhu..awal2 plan nk tdo awl..lpas mkn trus tdo tp esk tutorial..sume xsiap lg..jd kene wat jgk la..ni pn mcbt ngn p/logy je yg bt..AP sperti bese la..msuk klas salin jwpan..angguk2 konon pham..hehe..=p

mmmmmmmm..tu la p'jlnan hdup ari ni..huhu..rse mcm ari yg btol2 mencbar..tp ni mmg memory yg xpat lupe la..memory of hospital visit at FMC..(*~*)

end:11.56 pm..
nk tdo..=)