kawan, teman, sahabat

dear fwens...

Ramadhan dah hampir tiba ke penghujung nya...gandakan ibadah..moga sama-sama mendapat kenikmatan Lailatul Qadar..yang lebih baik dari seribu bulan..namun, diri ini masih belum dapat m'perfect kan ibadah kepadaNya...moga hari-hari yang mendatang adalah lebih baik...

12/9/09

Bazaar Ramadhan...

huhu..alhamdulillah..jualan hampir habis..cuma tinggal donut sket ngan custard buah, ngan jeruk buah yang bersisa..tapi ok la..makan sendiri..hehe..betol2 best sebab bagi saya pengalaman apa perasaan peniaga2 kat bazaar tu bila mana orang hanya lalu tanpa tengok barang kita..orang yang kita panggil tak layan kita..betol2 menguji kesabaran jugak..tapi bila ada orang datang membeli..betol2 bahagia..best!! hehe..

p.s: kepada 3 hamba Allah itu..ku pohon maaf kerana bersangka buruk..Selamat Hari Raya..maaf zahir batin..hehe..

tapi tu la..mungkin ada saya buat silap ari tu kot..Allah uji..naik bukit kat Kintore Avenue tuh..tiba2 kete tak nak jalan..siap mengundur ke belakang lagi..kawan2 dah panic..trun la sume kecuali teman ini..nasib bek la ade parking..berjaya jugak naik bukit n parking..alhamdulillah..datang la beberapa orang brothers + hubby kak Kay tengokkan kete..tapi still xpat buat pape..last2 kol pak cik Afghan..die janji nak tengok kn esok..jadi malam tu si Adam di tinggalkan sowang2 la..jangan nangis yerk...

13/9/09

hari ni budak2 shipster pindah umah ke Prospect, Glad Stone.. niat untuk menghulurkan tangan terbantut apabila si Adam tersadai di North Terrace....
umah tu cantik..saya suka sangat..hehe..nasib baik Mar kasi tumpangkan..dapat la tengok diorg pindah..alhamdulillah..sume ok..cume skang tunggu tenet masuk..harap2 korg hepi dduk kat sane yerk..nanti2 saya datang singgah..hehe..

.........................................................................................................................................................................
13/9/09

tarikh yang banyak mengajar saya akan erti kehidupan sebenar..hakikat di mana kawan tu bukan semestinya sahabat...hakikat di mana perlu nya saya untuk jadi lebih matang..lebih tabah..lebih kuat..

kalau la dapat di rakam detik-detik kehidupan saya sepanjang hari tu..akan saya papar kan agar semua mengambil iktibar...sungguh..diri ini belum kuat..bersaksikan State Library of SA...kesabaran yang di tahan...hilang jua..saya masih mentah..walaupun semua mata memandang..namun terlepas jua..tak dapat di tahan..terima kasih saya ucapkan kepada teman yang mendengar..menenangkan..dan jua kepada sahabat kurniaan Allah yang tak akan saya jumpa penggantinya..yang mementingkan saya dari keselamatan dirinya sendiri..terima kasih Allah..

di kala saya dihempap dugaan itu..ada juga manusia yang lebih mementingkan keenakan lena daripada tanggungjawab yang terbentang..kalau la di takdir kan nyawa saya diambil pada hari itu..Tuhan saja Yang Maha Mengetahui..nauzubillah..

kala ini kesabaran masih bersisa..tanpa mengetahui bila simpanannya akan habis...moga diberi petunjuk..

p.s: bila bibir menguntaikan senyuman walau hati bernanah..

0 Response to "kawan, teman, sahabat"