kacang panjang dan kuku

Date: 16/11/09
Time: 6.41 pm

Dear fwens,

Huhu...saya tak tahu la. Satu paper dah lepas. Ada dua lagi. Tapi fokus saya bukan di sini. Tapi kat Malaysia!!!! Aaaaaaaaaaaaaaaa........... Jadi betul2 tak leh konsentrate. Huhu. Paper kedua esok. Tapi masih banyak lagi preparation untuk di buat. Huuuu.. Dua hari lepas Kak Han kol. Bila saya angkat dan bagi salam, tiba2 terdengar suara yang amat saya rindu. Salam saya di balas dengan.. " aaaaaaa"... Raeisha!!!!! Udah boleh cakap!! Huuu.. Cik Yu windu sama Raeisha!! huhu...lagi la membuak2 perasaan untuk balik. Tapi pape hal pun, paper esok kena buat yang terbaik!! Habis esok, hati mungkin lebih tenang. Amin.

Okeh. Kacang panjang. Apa ada dengan kacang panjang ek. Hehe. Semalam bila saya nak masak paprik, tengah2 potong kacang buncis, tiba2 teringat kenangan lalu. Kacang panjang. Saya dulu bukan la penggemar sayur2 nih. Cuma nasib baik jugak la masuk asrama. Jadi, nak tak nak pun cuba lah latih diri ni untuk makan sayur. Sume sayur saya layan. Tapi satu ni je yang AMAT saya jauhkan. Kacang panjang. Haha. Sebabnya, masa kecik2 dulu, pernah sekali tu tolong Ma potong kacang panjang kat dapur. Tiba2, ada la makhluk Allah tu kuar. Si Pak Cik Ulat!! huhu... Stat je hari tu, setiap kali saya tengok kacang panjang, musti saya teringat akan Si Pak Cik Ulat tu. Jadi, kalau kat asrama ada sayur campur ada kacang panjang, saya rela kutip satu2 kacang panjang tu dan letak tepi. Paling2 bagi kat kawan. Hehe. Tapi tu kisah lalu. Bila dah masuk Intec, di sebabkan seseorang, saya cuba la balik untuk makan kacang panjang tuh. Awal2 tu tekak macam tak leh terima. Setiap kali gigit je, Si Pak Cik Ulat terbayang2 kat mata. Hehe, tapi sekarang, Alhamdulillah. Kacang panjang tak disisihkan lagi. ;)

Kuku pulak ape citer ek. Em, Semalam tengah2 study, tiba2 saya terpandang bekas luka kat tangan ni yang saya hiris bila dah tak kenal mana satu jari, mana satu serai kan. Hehe. Luka dah tertutup. Tapi garis nya ada lagi. Tapi, kuku pun ada terhiris jugak. Bila saya tengok balik, garisan luka dah tak bersambung dah dengan kuku. (Paham ke? Hehe). Point kat sini, kiranya, kuku tu membesar dari bawah la kan. Bukannya dia panjang sebab sambung dari atas. Tapi, kalau dari bawah, dari mana? Saya teringat kata2 Ustaz masa sekolah dulu. Bila kita nak perhatikan kekuasaan Allah ni, ada orang akan lihat persekitaran, semua ciptaan Allah di sekeliling kita. Tapi kita tak perasaan ciptaan Allah yang dekat je dengan kita. Salah satu bahagian paling kuat kat badan selain gigi. Iaitu kuku. (Info dari cite Detective Conan ni.hehe.. boleh guna buat bunuh orang kuku nih..huu..) . Subhanallah. Tak de akar. Takde punca. Kalau tekan kat bahagian atas jari lepas kuku tu, takkan jumpa puncanya pun. Hebat kan kuasa Allah..

Stop sini dulu kali ni. Saya sebenarnya dengan perasaan yang agak tensen sekarang. Risau dengan paper esok. Ditambah keadaan diri yang selalu mengantuk Di sebabkan "hal" itukah? Harap2 badan masih mampu menahan.

0 Response to "kacang panjang dan kuku"