Otak...stop it!!!

Date: 26/10/09
Time: 12.01 am

Dear fwens,

2 minggu yang dot dot dot. Diri, mereka, dan kamu...

Akan ada satu masa di mana anda akan rasa segala2 nya di sekeliling anda salah. Benci mendengarnya, melihatnya, bercakap tentangnya. Soooo frustrated. Kenapa? Entah. Tak tahu mana punca nya. Tak tahu mana akar nya....

Kata orang, iman tu ada naik turun nya. Tengah di dalam fasa menurunkah aku? Soalan yang berlegar2 dalam diri. Tapi kat mana silap nya. Bila? Kenapa? Macam mana nak rawat kalau tak jumpa " underlying causes"?

Penat berfikir2 mencari kesalahan sendiri. Hanya nampak kesalahan orang lain. Betul ke mereka salah? Atau saya yang berprasangka buruk? Astaghfirullah. Benih2 syaitan cuba menyemai... melingkar di dalam diri. Tahu itu salah. Tapi tak mampu nak menjernihkan.

Salah ke sikap diri yang suka memerhati? Salah ke sikap diri yang suka berfikir? Salah ke sikap diri yang kadang2 mahu bersendiri? Macam tak salah...tapi menyebabkan diri terlebih sensitif. Jadi...macam salah...

Aaaaaaaaaaaaaaa....... Patut cari penyelesaian ke? Macam mana? Atau semua nya berpunca dari diri-sendiri.... Emm.. Jahat nya saya. Memang saya jahat. Bila masa saya baik. Kalau saya rasa saya baik, maknanya saya jahat. Jadi memang jahat la saya. Sampai bila2 pun saya jahat.

Penat berfikir tentang apa yang terjadi. Penat berfikir tentang mereka. Penat berfikir apa tindakan seterusnya. Tak nampak mana hala tuju pemikiran ni. Jadi, mahu stop. Tak jumpa penyelesaian. Biarkan ketepi. Diri melepaskan tanggungjawab pada diri sendiri. Jahat.

. . . . . . . . . . .

Biar la lena memadamkan semuanya. Ya Allah, moga diri di beri kekuatan di jalan tarbiyah yang makin curam hari demi hari. Moga "ia" nya kan terlakar. Amin...

2 Response to "Otak...stop it!!!"

  1. melur says:
    October 26, 2009 at 8:17 PM

    r u ok dear?

  2. Nurul Fakhriah Ramli says:
    October 26, 2009 at 8:32 PM

    em.. last nite, definitely not ok. tonite, a bit better. ;) bnde bese je. tp sbb byk sgt pkir rsenye. so, just want to let it go. Everything. And then start a new, wonderful day. Hopefully. (^~^)