Geram... Marah...

Salam...

Waktu 12.11 am... waktu biasa untuk tidur... tapi ada benda yang menghalang untuk melelapkan mata...sebelum mula...

Saya tak suka guna perkataan aku... sebab ma tak bagi... sebab kasar bunyinya... tapi untuk entry kali ni.. "aku" adalah perkataan yang PALING sesuai...

...............................................................................................................................................

Palestin...
Ku lihat detik-detik perjuangan mu...
Palestin...
Ku lihat titisan-titisan darah mu...
Palestin...
Ku lihat setiap kerosakan yang terjadi di bumi mu...
Palestin...
Ku lihat jatuhan air mata mu...
Palestin...
Ku lihat semangat juang mu...
Palestin...
Ku lihat keberanian jihad mu...



Zionis...
Kau bangsa laknatullah...
Zionis...
Aku lihat kekejaman mu...
Zionis...
Aku lihat kerakusan mu membunuh ribuan saudara ku...
Zionis...
Aku lihat bagaimana kamu merobek isi perut setiap tentera Allah...
Zionis...
Aku lihat betapa bangganya kamu di saat kamu merasa kamu telah menang!!!
Dan setan iblis ikut ketawa...
Kerana merasakan diri adalah paling berkuasa...


Tapi kamu benar-benar silap...
Kemenangan yang kamu agung-agungkan sebenarnya adalah KEMENANGAN HAKIKI tentera-tentera Allah... KEMENANGAN SYAHID....

..............................................................................................................

Aku sedang marah...
Marah kepada pemimpin...
Marah kepada kawan-kawan...
Dan yang paling penting...
Marah akan diri sendiri...

Malaysia~~~ Satu negara yang di sebut sebagai negara Islam...

Pemimpin-pemimpin...
Selama ini aku berdiam diri...
Bila mana kamu sewenang-wenangnya menjadikan Malaysia sebuah negara sekular...
Kerana selama ini aku tak ambil kisah...
Selagi mana ianya tak menjejaskan diri...
Tapi...
Kali ini kamu melampau-lampau...
Isu "halal"nya judi...
Aku hanya mampu bercerita pada sahabat...
Tapi isu umat...
Kamu benar-benar membuatkan jiwa ini marah...
Bodohnya kamu...
Bagaimana mungkin kamu hanya mendiamkan diri di kala perjuangan Islam telah bangkit di seluruh dunia!
Bagaimana mungkin kamu butakan mata...
Bilamana terpampang di kaca skrin kekejaman Zionis laknatullah terhadap bangsa Palestin...
Saudara Islam kita!
Dan yang paling membuatkan aku marah...
Bagaimana mungkin tiada satu patah perkataan pun yang keluar daripada kamu terhadap serangan Zionis ke atas LL4G...
Pemimpin-pemimpin...
Tahukah betapa berat amanah yang kau pikul selayaknya sebagai pemimpin??!!


Kawan-kawan...
Aku marah...
Aku lihat status-status facebook...
Bagaimana mungkin di saat ini kamu masih boleh bersuka ria...
Bersenang lenang...
Mengejar keseronokan dunia...
Sedangkan saudara-saudara mu sedang berjuang di jalan Allah??!!


Dan diri sendiri...
Aku marah...
Berhenti lah mencari kebahagiaan duniawi...
Yang takkan kekal abadi...
Aku marah...
Kerana iman yang tak cukup kuat...
Melihat perjuangan mereka...
Aku takkan mampu ke tahap itu...
Belum bersedia...
Aku marah...
Lemah lagi rupanya pegangan aku..
Masih bergerak-gerak jalan yang aku lalui...
Aku malu...
Apa sumbangan aku kepada kebangkitan umat???!!!


Buat semua...
Jawapan apa yang akan kita berikan di hari pengadilan kelak...
Sumbangan apa yang kita telah lakukan untuk melayakkan kita masuk ke dalam Jannah yang tinggi nilainya...

Buat semua...
Bukan aku menggesa kamu mengangkat senjata...
Bukan aku memaksa kamu berjuang di bumi Palestin... Bumi syahid...
Bukan...
Aku cuma mengharapkan kesedaran...
Aku cuma mengharapkan sedikit bantuan...
Aku cuma mengharapkan doa kalian...
Moga pertolongan Allah akan tiba...
Amin...


“Sesiapa yang tidak peduli urusan umat Islam, dia bukan dari kalangan mereka”. (Hadis)


0 Response to "Geram... Marah..."