Risalah itu menuntut pengorbanan

17 Mei 2010.... 1.30 tengahari.. genap usia 23 tahun... alhamdulillah... masih di beri kekuatan oleh Allah untuk meniti langkah-langkah di bumi yang fana...

Baru selesai membalas ucapan teman-teman kat facebook... start pukul 9 tadi...sampai ~9.55... tertido... sedar2 dah pukul 11... penat nya hari ni... dah start 2nd placement kat Chemist Warehouse Torrensville... penat... kadang2 rasa dah sampai had tenaga seorang muslimah.. tapi teringat kata-kata sahabat.. " kerehatan hanya selepas jejak pertama ke pintu syurga"... jadi, pujuk diri balik untuk tetap bertahan.. moga segalanya di permudahkan.. amin...

Hadiah birthday tahun ni...



erm... no komen... hehe..


dan jugak satu lagi hadiah yang paling berharga untuk saya tahun ni... di kurniakan olehNya... sahabat-sahabat yang men"cintai" ku... Fillah... subhanallah.. tak pernah terdetik di hati akan bertemu sahabat-sahabat yang dicari selama ni... Kuasa Allah... moga inilah sahabat-sahabat... yang bertemu keranaNya.. dan berpisah juga keranaNya...

Perpisahan...

Risalah itu menuntut pengorbanan...
Satu lagi hadiah hari lahir ke- 23... pengenalan hidup kepada makna Risalah sebenar... tanggungjawab yang perlu dipikul atas Risalah yang diterima... dan Risalah ini benar-benar menuntut pengorbanan...

Tak salah kalau saya katakan... Di Adelaide saya mula mengenal apa erti Islam yang sebenar... Di Adelaide saya mula menyedari kenapa saya diciptakan olehNya... di Adelaide saya mula menemui sahabat-sahabat yang sama-sama bersedia memikul perjuangan Risalah ni... betapa indahnya ukhuwah fillah... Tapi sayang... mungkin perjalanan yang diberikan agak singkat... kerana perpisahan semakin menghampiri...

Berat hati untuk mengakui... mengiakan... menerima hakikat bahawa tahun ni mungkin tahun terakhir berada di Adelaide... 2 tahun.. sangat singkat buat diri yang baru memulakan perjalanan di jalan tarbiyah...

Saya nekad... hati benar2 mantap... untuk terus berada di Adelaide... tahun depan... satu perjuangan yang mustahil kecuali.....

Kita manusia... hanya lah sebagai hamba... hanya merancang... tetapi Dia yang menentukan... bila diberi peluang sekali lagi... mungkin ini bermakna Dia memberi petunjuk... untuk pulang ke Malaysia... satu tanah yang tiba-tiba dirasakan asing buat diri... Bila bukak e-mail malam tadi... hati rasa gelisah.. sedih... bukan ini yang saya mahukan... tapi hanya Dia Yang Maha Mengetahui apa yang terbaik buat diri... pengorbanan yang dituntut... mungkin "terpaksa" pulang juga ke Malaysia... meninggal kan perjuangan yang baru bermula... Mungkin juga Dia yang menetapkan... tak rela membiarkan airmata seorang ibu menitis lagi... jadi... kena bersedia pulang ke Malaysia... walaupun air mata ini yang menitis... walaupun hati ini yang sedih... tapi mungkin ini yang terbaik buat diri...

Malaysia.. saya takut untuk balik...belum bersedia... 2 bulan dah cukup untuk mencabar iman yang dibina... dan saya tewas... Risau jika perkara yang sama berulang lagi...

Saya benar2 mantap untuk mengorbankan setahun... Setahun pengorbanan yang belum tentu mampu memadamkan segala titik2 hitam 23 tahun yang lalu... Tapi Dia Yang Maha Mengetahui... Maha Bijaksana... setiap qada' dan qadarNya... pasti ada hikmah di sebaliknya...

Sekarang kena bersedia dengan plan seterusnya... Kalau tahun depan betul2 "terpaksa" balik ke Malaysia... kena mencari tempat yang kukuh, utuh untuk berpaut... tapi tak pasti sama ada pautan tu benar2 erat atau tak... Apa lagi pilihan yang ada???? hmmm...


~Nurul Fakhriah= Cahaya Kemegahan.... moga kemegahan yang di bawa adalah kemegahan Ad-Din~


0 Response to "Risalah itu menuntut pengorbanan"