Jalinan Musim Luruh 2010

Dear fwens...


Kalau ikut tajuk entry...banyak yg nak saya coretkan tentang setiap detik yang berlalu sepanjang berada kat Longwood Camp dari 3-5 hb 4 2010. Tapi disebabkan kesihatan kepala yang tengah berdenyut2 nih yang asyik direct ke tilam jerk... Dan jugak suara yang makin lama makin tak nak kuar ni.. Saya kene hold dulu la.. ;)

Bila cakap pasal JML aka AG nih...kalau tanya sahabat2 kat sini, ada yang dh pernah 4,5 kali dah pergi AG ni...mungkin pengisiannya berdasarkan keypoint yang sama...tapi setiap kali program...akan ada input yang berbeza...Tapi bagi saya pulak..ni adalah AG ke-2 which is also probably the last AG for me... Sebab this is my final year in Adelaide :( .. So, mungkin sebab ni la AG kali ni macam bagi satu kesan yang mendalam kat diri sendiri.

1) Attendance

First year datang, jadi peserta.. Ruang di mana terbukanya minda... di mana terketuknya hati... betapa diri sendiri tak peka...being ignorance about the most importance treasure in the world... ISLAM... betul2 kena dengan tipah tertipu kan..

Second year... supposely not coming... tapi alhamdulillah... setiap takdir dah dalam ketetapanNya... Tahun ni jadi ajk untuk ganti orang... dan yang paling kelakar sebab jadi ajk makanan yang mana tak pernah terfikir diri akan mampu memegang amanah yang agak berat la untuk event yang berjalan 3 hari 2 malam... Masa BBQ hari tu, walaupun ajk yang sama..tapi ringan sikit la sebab untuk 1 day event je.. Masa mula2 di beri amanah... tak fikir pape... terima je.. Tapi sebab pada masa yang sama ada 2 tests yang very important, buatkan keyakinan diri sedikit goyah la.. Tapi, cuba jugak nak challenge diri sendiri untuk jadi orang yang hebat... hebat dari segi pelajaran.. tapi pada masa yang sama, berguna untuk orang lain.

2) Kesihatan

First year...alhamdulillah... SANGAT SIHAT.. ;)

Second year...ermm.. 2 hari sebelum AG, tekak dah start sakit..badan pun dah semacam sebenarnya.. buat kan diri sekali lagi terfikir tentang amanah ni.. mampu ke? patut teruskan or tolak.. kalau teruskan takut kesihatan mengganggu tugasan.. tapi kalau tak teruskan.. takut susahkan sahabat2 yang lain untuk cari pengganti.. Tapi, teringat akan surat cinta dariNya...

"Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya......"
(Al-Baqarah: 286)

Penutup segala teka-teki... Setiap keadaan, peristiwa, takdir dah dalam ketetapanNya.. hanya Dia yang Maha Mengetahui hikmah di sebalik setiap kejadian....

3) Perasaan

First year... bercampur baur... happy + sedih + insaf + (secret)

Second year... emmmmmmmmm.... ♥ (^~^) syukran.. alhamdulillah..

Seindah hari ini, indahnya bak permaidani taman surga
Seindah hati kita, walau kita kan terpisah


okeh... rasanya kena mengundur diri dulu sebab sakit kepala dah datang balik... Nak makan panadol dapat dari fety..huhu..terus tido...

Satu mujahadah dah selesai... esok bermula mujahadah seterusnya... swot vac... 13/4 exam... sahabat.. doakan yang terbaik untuk diri ini... amin..


p.s: ni la ubat untuk sakit tekak.. air suam + asam jawa + honey (saya tak suka sangat madu, jadi letak sikit.. tapi bila fety dtg dapur...dia tambah sampai pekat..likat rasa kat tekak ni ha..masam manis..huu..)

2 Response to "Jalinan Musim Luruh 2010"

  1. miashaf says:
    April 6, 2010 at 3:29 PM

    Alhamdulillah, lepas satu amanah.
    All the best for final, jaga kesihatan okay.

    Kalau kita jaga agama Allah, Allah akan jaga kita... InsyaAllah

  2. Nurul Fakhriah Ramli says:
    April 6, 2010 at 7:06 PM

    Tenkiu Shafnah... insyaAllah..:)